Година | Месец | Недеља | Дан |
---|---|---|---|
11 | 136 | 591 | 4140 |
Међународни сајам туризма у Београду, на коме су своје потенцијале представиле и српске општине са Косова и Метохије, привукао је 75.000 домаћих и страних посетилаца, чиме је та манифестација потврдила лидерску позицију у региону.
Акценат у промоцији туристичких потенцијала Косова и Метохије стављен је на скијашки и верски туризам, изјавио је председник Туристичке асоцијација Косова и Метохије Срђан Вучинић. Представљене су четири општине са севера покрајине - Косовска Митровица, Зубин Поток, Лепосавић и Звечан као и Штпрце и Грачаница у којима Срби чине већину и постоје услови за развој туризма.
“То се пре свега односи на Брезовицу на којој су ове године пуштене у рад жичаре”, рекао је Вучинић и додао да викендом на тој планини борави између 3.000 и 4.000 посетилаца. Прошлог викенда, за Дан државности Србије, на Брезовици је било више од 4.000 скијаша, чиме је тај туристички центар оборио рекорд посећености у поређењу са највећом посетом забележеном у јануару ове године.
Скијашима и бордерима на услузи су ски воз Шара, два двоседа "Велика ливада" и "Лавља врата", као и ски лифт "Бачило". У функцији су и пратеће стазе "Ливада", "Лавља врата", "Беревачке рупе".
Општина Штпце је ове године први пут на сајму представила своје туристичке потенцијале, јер је имала и шта да понуди захваљујући Канцеларији за Косово и Метохију која је помогла да се обнове скијалишни капацитети на Брезовици, као и хотел Молика, чији је капацитет 220 лежајева.
Према његовим речима, Верски туризам је такође врло атрактиван, када је у питању КиМ, а у понуди су групне туре за посету српским светињама и то пре свега Високим Дечанима, Грачаници и Пећкој Патријаршији, рекао је Вучинић и додао да се нада да ће у скорије време те дестинације успети да привуку већи број посетилаца како са подручја уже Србије тако и из читавог региона.
На штанду Канцеларије за Косово и Метохију у оквиру Сајма вина, који се одвијао паралелно са Сајмом туризма, представило се десетак винарија из ораховачког виногорја а у понуди је било и надалеко чувено вино које производе монаси манастира Високи Дечани.
Посетиоци сајма могли су да се упознају са пројектом „ Hoča vilage “ чијом ће се реализацијом у потпуности ревитализовати Велика Хоча.
Година | Месец | Недеља | Дан |
---|---|---|---|
11 | 136 | 591 | 4140 |